Ontspanningstherapie RotterdamOntspanningstherapie in Rotterdam

Heeft u al langere tijd last van lichamelijke klachten, zoals chronische vermoeidheid, spier- en gewrichtspijn, hoofdpijn enzovoort? Dan kan Fysionetty u helpen door middel van ontspanningstherapie in Rotterdam. Ontspanningstherapie gaat hand in hand met ademtherapie. Het doel hiervan is voornamelijk om bewuster te worden van uzelf en leren omgaan met spanningen en stress. Maar ook dat u leert om overbodige spanningen los te laten zodat u uiteindelijk zelf een gevoel van innerlijke rust kunt creëren.

Blijf niet te lang met uw klachten lopen

De ontspanningstherapie in Rotterdam is niet rechtstreeks gericht op het verminderen van de symptomen, maar richt zich op de oorzaak. In de meeste gevallen is dit overspanning of een burn out. Mensen die overspannen zijn, hebben dit niet altijd op tijd in de gaten. Het kan namelijk een restant zijn van onverwerkte stress waar u aan gewend bent geraakt. De spanning verliest hierdoor zijn signaalfunctie, waardoor deze als normaal wordt beschouwd. Daarnaast komt overspanning bij zoveel mensen voor dat het niet altijd opvalt. Hier moet u echter mee oppassen: langdurig overspannen zijn zorgt niet alleen voor talloze lichamelijke klachten maar vermindert ook de kwaliteit van leven.

Psychische klachten

Naast lichamelijke klachten kunt u van overspannenheid ook psychische klachten ervaren. Denk hierbij aan slaapstoornissen, lusteloosheid, somberheid en onzekerheid. Kiest u voor ontspanningstherapie in Rotterdam bij Fysionetty, dan zal zij diverse handvatten aanreiken om het evenwicht in uw lichaam en geest te herstellen. U kunt hierbij denken aan praktische ademhalingsoefeningen en veel uitleg, maar ook thuisopdrachten. Zodoende zult u meer inzicht krijgen in het ontstaan van uw klachten, hoe deze in stand worden gehouden en wat u kunt doen om deze patronen te onderbreken. Zo neemt u zelf weer de touwtjes in handen en krijgt u grip op uw eigen geestelijke en lichamelijke gezondheid.

Herkent u uzelf in bovenstaande en zou u graag willen weten wat Fysionetty voor u kan betekenen? Neem dan contact op om een afspraak te maken voor ontspanningstherapie in Rotterdam. Ook kunt u eventueel kiezen voor een behandeling bij de haptonoom in Rotterdam. U kunt mij telefonisch bereiken via 010-4670693.